Zavedením systému managementu kvality je pozornost věnována kvalitě všech procesů, od vývoje strategie až po provozní činnosti. Návrh, řízení a kontrola všech procesů a postupů v organizaci je umožněna díky jejich definování, zobrazení a měření, čímž také dochází k trvalému zlepšování. Tyto požadavky se stále častěji vztahují i na organizace ve zdravotnictví (např. Outcome Data = kvalita výsledků).Tento kurz předává účastníkům znalosti, které jim umožní zavést systém řízení kvality ve zdravotnictví. Důraz je kladen na techniky řízení, znalosti standardů, techniky vedení a procesně orientované myšlení a jednání. Pro účastníky se doporučuje alespoň 1 rok odborné praxe ve zdravotnictví nebo sociálních službách. Znalost systematických procesů je výhodou.
Reprezentant systému řízení kvality ve zdravotnictví
Reprezentanti systému řízení kvalityve zdravotnictví mají základní znalosti a dovednosti pro nastavení nebo rozšíření systému řízení kvality ve zdravotnických organizacích podle nejnovějšího stavu techniky a pro zajištění evidence o dokumentovaných informacích. Rozumí tomu, jak se zavedený systém dá integrovat s jinými systémy řízení, jako je např. systém řízení životního prostředí nebo bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Kromě toho si osvojí nezbytné základy provádění interních auditů.
Manažer systému řízení kvality ve zdravotnictví
Manažeři systému řízení kvality ve zdravotnictví mají potřebné znalosti a dovednosti k tomu, aby mohli ve zdravotnických organizacích zavést a dále efektivně rozvíjet systém managementu kvality specifický pro danou organizaci. Dále umí vést evidenci i pracovat se zdokumentovanými informacemi a disponují základními znalostmi pro provádění interních auditů. Rozumí tomu, jak podporovat integraci s jinými systémy řízení. Kromě toho dokáží používat nástroje a statistické metody, které napomáhají a jsou významné při rozhodování. Osvojili si rovněž metody pro měření kvality, motivace i evidence nákladů, které slouží nejen pro zavedení model EFQM v dané organizaci, ale také ke zlepšování podnikových procesů a mohou aktivně přispívat k trvalému rozvoji dané organizace.
Struktura kurzu
Reprezentant systému řízení kvality ve zdravotnictví
- Integrovaný systém řízení - požadavky (3 dny)
- Systém řízení kvality ve zdravotnictví (3 dny)
- Integrovaný systém řízení - metody a nástroje (3 dny)
- Zkouška Reprezentant systému řízení kvality ve zdravotnictví (1 den)
Manažer systému řízení kvality ve zdravotnictví
- Statistické metody rozhodování (3 dny)
- Integrovaný systém řízení - rozvoj organizace (3 dny)
- Zdravotnické právo (2 dny)
- Zkouška Manažer systému řízení kvality ve zdravotnictví (2 dny)
Pro více informací, termíny a cenu nám napište.