Podnikatelská kvalita či také firemní kvalita organizace ukazuje, na jaké úrovni splňuje příslušná organizace na ní kladené požadavky. Pochopení podnikové kvality vychází z celoevropského uznávaného přístupu excelence EFQM (Evropská nadace pro řízení kvality). Tento přístup je založen na evropských zásadách a hodnotách (základní práva, lidská práva, rovné zacházení, sociální charta) a na 17 cílech udržitelného rozvoje (cíle udržitelného rozvoje OSN).
Pokud má organizace vysokou firemní kvalitu, znamená to, že je v souladu s na ní kladenými požadavky a je tedy schopna dlouhodobě dosahovat vynikajících výkonů a výsledků.
Každá společnost má přirozenou kvalitu společnosti - avšak její úroveň je všude jiná. Tuto hladinu lze měřit, hodnotit a samozřejmě i vylepšovat. QualityAustria navrhuje a měří kvalitu společnosti pomocí modelu EFQM.
Model EFQM je nezávaznou rámcovou strukturou založenou na sedmi kritériích pro hodnocení podnikové kvality organizací. Hodnocení provádějí nezávislí hodnotitelé pomocí logiky RADAR.
© EFQM
Model EFQM nabízí příležitost vidět organizaci jako celek a stanovuje rámec, který pomáhá společnostem zahrnout všechny jejich obchodní jednotky. Lze na něj pohlížet jako na kousky skládačky, které jsou oddělené, ale souvisejí spolu a vytvářejí dohromady větší celek.
Struktura modelu EFQM je založena na logice kladení tří otázek:
- Proč tato organizace existuje? Jaký účel plní? Proč tato konkrétní strategie? (Směr)
- Jak hodlá dosáhnout svého účelu a své strategie? (Provedení)
- Co z toho doposud vlastně dosáhla? Co hodlá dosáhnout zítra (Výsledky)
Ústředním tématem modelu EFQM je spojení mezi účelem, vizí a strategií organizace a tím, jak je používá k tomu, aby mohla vytvářet udržitelnou hodnotu pro nejvýznamnější zúčastněné strany a dosahovat vynikajících výsledků.
Informace
Pro bližší informace a nezávaznou nabídku nás kontaktujte.