Kompetentní auditor provede fokus audit formou workshopu se skupinou vybraných osob v rámci organizace. Skupina účastníků by se měla skládat z cca 5 osob odpovědných za danou oblast.
Auditor vybírá otázky z checklistu a k tomu přirovnává odpovědi. Úroveň implementace je následně vyhodnocena celou skupinou a v samotném závěru auditu je na základě checklistu vytvořen přehled priorit. Díky tomu vznikne přehled stavu implementace právních požadavků spojených s bezpečností a ochranou zdraví při práci. Hotový a vyplněný checklist obdrží na konci fokus auditu zákazník, aby s ním mohl v případě zájmu nadále pracovat.
- jistota, že je organizace v souladu s nejdůležitějšími právními požadavky souvisejícími s ochranou zdraví při práci
- základ pro určení následných akcí napomáhajících zlepšit současný stav
- základ pro vytvoření trvale udržitelného managementu ochrany zdraví při práci
- zvýšení právní jistoty pro osoby zodpovědné za bezpečnost a ochranu zdraví při práci v rámci organizace
- určení aktuálního stavu s ohledem na soulad s relevantními právními požadavky
- nastavení priorit akčního plánu
- zvýšení povědomí o otázkách bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
Každá organizace, která chce zlepšit bezpečnost a ochranu zdraví při práci, a určit současný stav implementace právních požadavků.
Fokus audit je založen na související právní úpravě bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a zaměřuje se na nejvýznamnější požadavky:
- identifikace rizik souvisejících s ustanoveními týkajícími se BOZP
- obecný právní základ
- kompetence, instrukce a informace
- pracovní vybavení
- výrobní materiál a látky
- výrobní prostory
- hodnocení pracoviště
- ochranné pracovní pomůcky
- osobní ochranné prostředky
- koordinace, předávání a zaznamenávání povinností
- povinnost kontroly a testování pracovních pomůcek