Zákaznické benefity
- Součástí auditu je hodnocení, zda byly splněny nastavené požadavky.
- Jsme přesvědčeni, že očekávání zákazníka mají velký vliv na cíle, průběh a výsledek auditu.
- Kompetence našich auditorů je pro nás prioritou číslo 1.
- Nejvýznamnější je podle nás výkonnost a vliv auditovaného systému řízení s ohledem na celou organizaci.
Jakožto akreditovaná společnost musíme sledovat a dodržovat princip nezávislosti a objektivity. Z toho důvodu podléhají naše kompetence pravidelným kontrolám a certifikacím.
Jsme zástupcem organizace IQNet v Rakousku, proto disponujeme také oprávněním vydávat mezinárodně uznávané certifikáty IQNet.
Kompetence auditorů = nejvyšší hodnota
Stojíme si za naší odborností a kompetencemi v oblasti systémů řízení, díky nimž pomáháme zajistit a zvýšit kvalitu podnikání našich klientů.
- Auditoři qualityaustria mají kompetence a rozsáhlé znalosti z dané oblasti vzhledem k tomu, že pracují jako experti, manažeři či konzultanti souběžně s jejich každodenní prací.
- Naši auditoři znají relevantní standardy skutečně do hloubky a pravidelně se v daným oblastech dále vzdělávají.
- Auditoři qualityaustria pracují efektivně se souvislostmi mezi příčinou a následkem jakožto s možnými dopady - ať již zamýšlenými či ne - to je zcela zásadní.
Kromě toho nám záleží na přidané hodnotě, kterou našich klientům předáváme skrze naše auditory. Proto podporujeme jejich růst a rozvoj nejen pomocí vzdělávání a testů, ale také začleněním do komunity odborníků qualityaustria.
Klient na prvním místě
Audit qualityaustria
Naše filozofie
Audity qualityaustria
1. Vstupní informace
Základy pro nastavení systému řízení stanovuje zákazník, a to pomocí zvolených standardů a předpisů, zapojení se do odborných diskuzí, účastí na setkáních a dotazování se organizací, které již mají zkušenost s vybranými systémy řízení. Poté následuje úvodní rozhovor se společností Quality Austria, v jehož průběhu jsou projednány potřeby klienta a celá organizace je podrobně seznámena s procesem auditu. Na prvním místě jsou identifikovány specifické potřeby dané společnosti, díky čemuž může být individuálně naplánována certifikace. Pomocí shromážděných údajů a mezinárodních specifikací je proveden odhad, kolik času bude na realizaci auditu třeba.
2. Rozhodnutí
Nyní je třeba najít ideální cestu, tedy sladit důvody pro zavedení systému řízení s obchodními cíli společnosti. Výstupem by měl být plán projektu certifikace, přičemž hodnocení interních zdrojů je stejně důležité jako stanovení externích nákladů (např. konzultace a školení). Velmi vhodné je také připravit si harmonogram procesu certifikace. Na základě těchto informací může organizace učinit kvalifikované rozhodnutí o certifikaci.
3. Vytvoření a implementace konceptu
V této fázi procesu se mohou objevit následující priority:
- Vytvoření povědomí o zvoleném systému řízení (např. školení qualityaustria pro manažery systémů řízení životního prostředí)
- analýza požadavků standardů a plán implementace v organizaci
- školení zaměstnanců v oblasti zvoleného systému řízení (qualityaustria in-house školení) a informace o možných změnách v procesech a postupech
- zavedení a využití nových procesů v praxi tak, aby se pevně etablovaly
4. Krátký audit (volitelné)
Krátký audit může organizaci pomoci identifikovat, jak je úspěšná v implementaci systému řízení v jednotlivých oblastech, úrovních, procesech či jednotlivých požadavcích normy. Díky včasnému posouzení efektivnosti zaváděných opatření, je možné identifikovat chybné interpretace norem a zabránit tak vzniku dalších výdajů. Vedle toho se krátký audit osvědčil jako vhodný nástroj pro motivaci a zapojení zaměstnanců.
5. Certifikační audit Stage 1
Tento audit již tvoří součást certifikačního procesu a slouží k vyhodnocení úrovně systému řízení po potřeby certifikace. Stage 1 audit zahrnuje následující aspekty:
- identifikace klíčových procesů, cílů a relevantních právních požadavků
- hodnocení specifických aspektů dané organizace
- zhodnocení dokumentace systému managementu
- rozhodnutí o připravenosti systému řízení pro certifikační audit Stage 2
- určení dalších kroků a postupů včetně plánu certifikačního auditu Stage 2
6. Certifikační audit Stage 2
V druhém stupni certifikačního auditu (Stage 2) jsou procesy a požadavky auditovány na vybraných vzorcích. V centru zájmu stojí:
- Hodnocení souladu s požadavky daného standardu podle předem definovaného plánu auditu.
- Představení rozvoje systému: definice silných stránek a potenciálů ke zlepšení.
- Identifikace příležitostí ke zlepšení.
- Hodnocení vhodnosti a přiměřenosti daného systému řízení s ohledem na cíle organizace.
7. Certifikát
Díky akreditaci je Quality Austria oprávněna vydávat certifikáty, které jsou uznávané celosvětově. Užívací práva jsou převedena spolu s certifikátem. Certifikát qualityaustria slouží jako doklad o souladu a může být využíván pro interní i externí komunikaci, v níž poslouží k zajištění lepších příležitostí a zisku zakázek.
8. Trvalý rozvoj a zlepšování systému
V zájmu neustálého zlepšování je třeba i systém řízení neustále rozvíjet. Z toho důvodu je nutné během dvou let po certifikaci realizovat dozorový audit . Po uplynutí třech let od úvodní certifikace je nutné provést recertifikační audit spolu s novým vydáním certifikátu.