Lessons learned
Co jsme se v posledních letech dozvěděli a naučili o digitalizaci
Nové technologie umožňují nové způsoby. V souvislosti s pandemií jsme se dozvěděli, jak je v dnešním světě důležité se co nejrychleji přizpůsobit. Digitalizace předávání znalostí a výměna informací prostřednictvím internetu zajišťuje kontinuitu i v době krize. Nové způsoby digitální práce a učení jsou nyní každodenními společníky v každodenním životě mnoha organizací.
Lessons learned
Lessons Learned je dobře známý přístup z projektového řízení, který pomáhá vedoucím projektů poučit se z minulých projektů a aplikovat získané zkušenosti na projekty nové. Cílem je vyhnout se chybám, snížit rizika, využít příležitostí a zvýšit kvalitu projektu. V nejlepším případě se tak děje prostřednictvím komplexního čtyřfázového procesu: informování a identifikace týmu, fáze sběru, příprava workshopu a workshop.
Tento proces neustálého zlepšování, který se používá i v řízení kvality, může být užitečný i v průběhu digitalizace. Během přizpůsobování se novým podmínkám lze opakovaně ověřovat, zda je proces slibný, kde je třeba jej zpřesnit a do jaké míry jsou zapojeni všichni účastníci.
Společnosti se tak mohou dozvědět, že předpokladem úspěšné digitální transformace je odpovídající závazek vedení a průběžná komunikace se všemi zúčastněnými.
Co dalšího lze odvodit pro cestu k úspěchu v digitalizaci?
Samozřejmě můžeme čekat na extrémní vnější události, které nás popostrčí směrem k digitalizaci firemních procesů.
Pro úspěšné zvládnutí digitální transformace by však prvním krokem měla být struktura celého procesu - přizpůsobení procesu novým, digitálním pracovním postupům by mělo být provedeno co nejudržitelněji a společně se všemi zúčastněnými. Důležitým faktorem úspěchu může být rozvoj digitálních vůdčích dovedností: aktivní a kreativní roli mohou zastávat pouze ti, kteří si vybudovali digitální dovednosti, které jsou odolné vůči budoucnosti.
Některé z těchto kompetencí předává Quality Austria například v rámci online seminářů Upgrade-Training Digitalisation - Trend & Practice Check. Školení se zabývá důležitými trendy a metodami digitalizace v modulech s různým zaměřením - a podporuje tak rozvoj příslušných digitálních dovedností a kompetencí manažerů kvality, manažerů řízení a auditorů.
Digitální transformace však klade také nové nároky na ochranu dat, kybernetickou a informační bezpečnost a dodržování předpisů. Společnosti se proto musí těmito tématy stále více zabývat a hledat způsoby, jak je začlenit do svého systému řízení. Nápravu poskytují například normy ISO 27001 a ISO 27701.
Nový každodenní život
Změna se stává zvykem - nový vývoj v oblasti digitalizace se ve firmách prosazuje - důkazem úspěšné integrace jsou například dohody o home office nebo navázání spolupráce a začleňování nových online nástrojů.
Nový digitální pracovní postup přináší efektivitu a flexibilitu.
Předchozí zkušenosti z digitálního věku také ukazují, jak důležitou roli hrají v tomto "digitálním světě" lidé: Digitální transformace funguje dobře tam, kde dobře sehrané týmy s know-how a kompetencemi - a s velkou dávkou zábavy - usilují o systematické změny.
další informace a tipy na školení:
Série online seminářů v německém jazyce: Upgrade-školení Digitalizace - kontrola trendů a praxe
Modul 1: Audity na dálku (29. září 2022, online)
- Definice a obecné informace o auditech na dálku
- Oblast působnosti a meze použitelnost
- Plánování a provádění auditů na dálku
- Osvědčené postupy a výměna zkušeností
Modul 2: Management služeb a zabezpečení dat (04. října 2022, online)
- Digitální transformace - aspekty řízení služeb a bezpečnosti informací: příslušné normy a právní požadavky
- Bezpečnost informací podle ISO 27001
- Řízení služeb IT podle ISO 20000
- Osvědčené postupy a výměna zkušeností
Modul 3: Kvalita dat (19. října 2022, online)
- Cíle a přínosy kvality dat (ISO 8000-8)
- Používání dat a kvalita dat v rámci řízení životního cyklu dat
- Řízení kvality dat podle modelu ISO 8000
- Osvědčené postupy a výměna zkušeností
Modul 4: Kvalitní data (25. října 2022, online)
- Přehled a oblasti použití systémů počítačem podporovaného zajišťování kvality (CAQ)
- Význam, praktické aspekty a sporné body při používání systémů CAQ pro řízení kvality
- Konfigurace, ověřování a auditování aspektů systémů CAQ souvisejících s kvalitou
- Výkonné nástroje pro charakterizaci a monitorování procesů
- Výhled: Umělá inteligence a strojové učení v kontextu Q
- Osvědčené postupy a výměna zkušeností
Modul 5: Digitální transformace - praktické aspekty (03. listopadu 2022, online)
- "Model": výchozí bod úspěšné digitální transformace
- Digitální konzistence - přání a realita
- Audity procesů pro audit stávajících modelů
- Digitalizace procesů, služeb a produktů: Vývoj digitálních procesů jako vývoj modelu a realizace modelu
- Osvědčené postupy a výměna zkušeností
Modul 6: Novinky ze světa norem (17. listopadu 2022, online)
- Aktuální inovace v oblasti norem a modelů systémů řízení
- Současné trendy a výzvy
- Vývoj a výhled norem a modelů
- Osvědčené postupy a výměna zkušeností
Modul 7: Digitální management (10. listopadu 2022, online)
- Vytváření virtuálních týmů
- Společně online - Praktické aspekty spolupráce ve virtuálních týmech
- Laterální vedení v agilních týmech
- Důvěřovat, motivovat, vést - v digitálním světě?
- Osvědčené postupy a výměna zkušeností
Tip na webinář: Které školení je pro mě to pravé?
3.09.2022 nebo 22.11.2022, vždy v 15:30 hod.
Klikněte zde a zaregistrujte se zdarma!